^ درباره سیستمهای چند رسانه ای و ویدئو مپینگ | آوایار صنعت | راهنمای گردشگری صوتی | avayarsanat

درباره سیستمهای چند رسانه ای و ویدئو مپینگ

ویدیومپینگ با به کارگیری دستگا‌ه‌های ویدیو پروژکتور، تصویر را روی سطح اجسام چند بعدی نمایش می‌دهد. این جسم میتواند به بزرگی یک کوه، نمای یک ساختمان بزرگ یا به کوچکی یک قاب عکس باشد. اما این تکنولوژی با نگاشت تصویر از محیط دوبعدی مانیتور کامپیوتر، به محیط سه بعدی جهان واقعی، معنا می­یابد. درحقیقت هسته­ی اصلی ویدیومپینگ، فرایندی است که روی تصویر انجام می شود تا تصویر طراحی شده در محیط کامپیوتر، قابلیت نشستن روی هر سطح با هر شکل فرمی را داشته باشد. برای اینکه بتوانیم تصویر را در هر سایز بزرگی داشته باشیم، از شبکه­ای پیشرفته مابین پروژکتورها استفاده می­شود تا با پخش یکپارچه و هماهنگ، کل سطح غوطه ور در تصویر شود.

محتوای بصری در ویدیومپینگ متناسب با هندسه و معاری سطح تحت تابش تصویر طراحی می­شود. فرایند کار بدین شکل است که پس از  شرح نظر و ایده­ی کلی توسط کافرما، سناریویی با مفهوم مدنظر کارفرما و متناسب با معماری و فرم نما طراحی می­شود و بر اساس آن محتوای مورد نظر توسط تیمی حرفه­ای و سیستم­هایی مدرن تولید می­شود.

فعالیت‌های مربوط به طراحی و اجرای پروژه ویدیومپینگ

پارامترهای اثرگذار بر هزینه ویدیومپینگ

برای تعیین هزینه پروژه‌های ویدیومپینگ عوامل متعددی تاثیرگذار هستند:

دائمی یا موقتی بودن پروژه در خرید یا اجاره تجهیزات و درنتیجه روی هزینه پروژه تاثیرگذار است.

سایز سطح در بسیاری از پروژه­ها مهم­ترین عامل تعیین‌کننده­ هزینه­ی پروژه است. عمدتا سخت‌افزار (شامل ویدیوپروژکتورها، تجهیزات شبکه و ...)، بخش قابل توجهی از هزینه را شامل می­شود. موثرترین عامل در تعیین نوع و تعداد پروژکتورها نیز سایز تحت تابش تصویر است.

در اینجا صرفا مساحت مطرح نیست و نسبت طول به عرض نیز مهم است. برای مثال 100 مترمربع می­تواند سطحی با 25 متر پهنا و 4 متر ارتفاع یا سطحی با 10 متر پهنا و 10 متر ارتفاع باشد، که برای این دوحالت دونوع سیستم مختلف درنظر گرفته می­شود.

هرچه رنگ سطح به سفید نزدیکتر باشد، بازتاب تصویر از آن بهتر خواهد بود. درنتیجه اگر رنگ سطح به رنگ‌های تیره­تر متمایل شود، برای جبران باید از سیستم‌هایی با شدت روشنایی بیشتر استفاده کرد، در عین حال ممکن است برخی از رنگ‌ها روی سطوح تیره­تر به خوبی دیده نشوند که در طراحی محتوا باید لحاظ ­شود.

همچنین درصورتی که امکان نصب پوشش سفید روی سطوح تیره وجود داشته باشد، می تواند به ارتقا کیفیت تصویر کمک کند.

محتوای نمایشی می تواند انیمیشن دوبعدی، انیمیشن سه بعدی، فیلم زنده یا ترکیبی از این موارد باشد، هر کدام از این انواع، هزینه‌های مخصوص به خود را دارند. بعد از انتخاب نوع گرافیک مدت زمان محتوی مهم است، عمدتا هزینه محتوا به شکل دقیقه‌ای یا ثانیه‌ای محاسبه می‌شود.

برای طراحی محتوای صوتی می‌توان موسیقی متناسب ساخت، از نریشن فارسی یا زبانی دیگر بهره گرفت یا از موسیقی انتخابی استفاده کرد که این موارد نیز به نوبه خود سهمی در تعیین هزینه پروژه دارند.

حالت ایده‌آل برای نمایش ویدیومپینگ، تاریکی مطلق محیط است، حالا هرچه میزان نور محیط بیشتر شود، با به کارگیری سیستم‌هایی با روشنایی بالاتر (درنتیجه هزینه بالاتر) وجود نور محیط به نوعی جبران می‌شود.

علاوه بر آلودگی نوری محیط، وجود مه یا بارندگی نیز بر روی کیفیت تصویر تاثیرگذار است.

درصورتی که فاصله منبع نور از سطح تحت نمایش خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، لازم به استفاده از لنزهای خاصی است که در هزینه پروژه تاثیر خواهند داشت.

عامل دیگری که هم روی هزینه و هم کیفیت کار تاثیر دارد، مدت زمان طراحی و اجرای پروژه است. هرچه زمان طراحی و تولید به حالت نرمال نزدیکتر باشد، هزینه پایین‌تر و کیفیت بالاتر خواهد بود.

زمان نرمال برای پروژه‌های مختلف متفاوت است اما عمدتا بین ۱.۵ تا 3 ماه زمان نرمال برآورد می‌شود.

با ما تماس بگیرید ، پاسخ گویی شبانه روزی . تلفن : 02144655763